Denný režim človeka s inkontinenciou je spojený s prísnou hygienou

Starostlivosť o zdravie vyžaduje cvik a pravidelnosť. Každý deň treba dodržiavať prísnu hygienu, pravidelne vymieňať inkontinenčné pomôcky a starať sa o pokožku. Dôležitý je aj pitný režim a zdravá strava.

Viac o starostlivosti o zdravie v príručke Rady a tipy pre starostlivosť a ošetrovanie v domácnosti

Príručka zadarmo

Aký je denný režim

Ľudia by mali i pri inkontinencii dodržiavať pitný režim, hoci sa boja zvýšeného úniku moču. Denne teda potrebujú 1,5 – 2 litre tekutín. S obavou z pretekania im môžu pomôcť kvalitné inkontinenčné pomôcky. Osoby s inkontinenciou by mali dodržiavať pravidelnú a pestrú stravu, denne 1 až 2 x precvičovať stuhnuté svalstvo a snažiť sa aspoň o minimálny pohyb. Starostlivosť vám uľahčí aj pohodlné a jednoduché oblečenie.
 

Ako sa starať o zdravie človeka s inkontinenciou

Dbajte na pravidelné sledovanie zdravotného stavu osoby s inkontinenciou. Okrem sledovania množstva unikajúceho moču alebo konzistencie stolice je nutné starať sa i o psychické zdravie a ubezpečiť človeka, že i s inkontinenciou môže žiť plnohodnotný život. Nezabudnite ani na pravidelnú starostlivosť o pokožku a na pohybové aktivity.
 

Na čo si dať pozor

U imobilných osôb (upútaných na lôžko) treba dávať pozor na prípadné preležaniny. Zabrániť im môžete pomocou polohovania po dvoch hodinách a šetrného mastenia a ošetrovania ohrozených miest špecializovanými prípravkami.

Osoby s inkontinenciou sa môžu trápiť s ťažkosťami, ako sú napríklad:

  • kožné defekty (zaparená pokožka, preležaniny, opuchy, odreniny),
  • psychické ťažkosti,
  • ťažkosti pohybového aparátu.

Predchádzať im môžete pravidelnou starostlivosťou. Pri domácej starostlivosti o človeka s inkontinenciou je vhodné dbať na pravidelnú sprchu alebo umývanie aspoň 1 x denne, pravidelné čistenie intímnych partií pomocou špecializovaných prípravkov pri každej výmene absorpčných pomôcok.

Starať sa treba aj o psychické zdravie, predovšetkým zachovať ľudskú dôstojnosť a zároveň sa pokúsiť tolerovať výkyvy nálad. Empatický prístup síce nebude vždy jednoduchý, pomôže vám však prekonať obdobie starostlivosti.

Pohybový aparát treba precvičovať denne pomocou polohovania, drobných cvikov na lôžku alebo s pomocou sestry alebo ošetrovateľky.

Cviky na posilnenie svalov panvového dna

Chcete sa zadarmo poradiť s odborníkmi? Odborná poradňa

Nahor

Menu

© 2017 HARTMANN-RICO a. s. O krok ďalej pre zdravie