S riešením inkontinencie vám pomôžu cviky na posilňovanie panvového dna

S riešením inkontinencie vám pomôžu cviky na posilnenie panvového dna pre mnohých známe aj ako Kegelove cviky.

Posilňovanie svalov panvového dna vo veľkej miere zmiernia  inkontinenciu a pomáhajú  pri statike panvy a chrbtice, preto by ich mali precvičovať nielen ženy ale i muži v každom veku.

Pri nejasnostiach je vhodné poradiť sa s lekárom, prípadne fyzioterapeutom a absolvovať  odporúčané terapeutické postupy.

Slovo odborníka

Cviky v ľahu Cviky v sede Cviky v stoji Dvíhanie bremena

Nahor

Čo sú Kegelove cviky a ako fungujú?

Cieľom Kegelových cvikov je posilniť panvové dno natoľko, aby nedochádzalo k úniku moču. Cvičenia sú rozdelené do 4 častí:

  • vizualizácia - slúži na uvedomenie si anatomických pomerov vášho tela,
  • relaxácia - pomáha k predýchaniu a upokojeniu mysle i tela pred cvičením,
  • posilňovanie - je založené na sťahoch svalov panvového dna, je nevyhnutné ich nezamieňať za svaly chrbtové alebo brušné.
  • izolácia - umožňuje nácvik oddeleného sťahu konečníka a pošvy (u žien),

Čo je dobré dodržiavať

Cviky je nutné vykonávať pravidelne, aby si telo dokázalo vypestovať návyk na ovládanie oslabených partií. Každé z cvičení by sa malo opakovať 3-5 krát, ale nesmie spôsobovať bolesť alebo nadmerné svalové únavy. Počas cvičenia pravidelne dýchajte a sledujte svaly panvového dna, ktoré chcete precvičiť.

Začnite cvičiť hneď!

Nahor

Menu
Vyhledávaní

© 2021 HARTMANN-RICO a. s. O krok ďalej pre zdravie