S riešením inkontinencie vám pomôžu cviky na posilňovanie panvového dna

Na posilnenie svalov panvového dna existujú Kegelove cviky, ktoré vám pomôžu lepšie ovládať vyprázdňovanie. Pomáhajú ako prevencia, aj ako náprava drobných anatomických odchýlok, ktoré môžu vzniknúť napríklad po pôrode. Sú ale vhodné aj pre mužov.

Čo sú Kegelove cviky a ako fungujú

Získajte zadarmo DVD so všetkými cvikmi se všemi cviky

11 podrobných videonávodov, 61 minút cvičenia

Objednať DVD zadarmo

DVD zadarmo

Nahor

Čo sú Kegelove cviky a ako fungujú?

Cieľom Kegelových cvikov je posilniť panvové dno natoľko, aby nedochádzalo k úniku moču. Cvičenia sú rozdelené do 4 častí:

  • vizualizácia - slúži na uvedomenie si anatomických pomerov vášho tela,
  • relaxácia - pomáha k predýchaniu a upokojeniu mysle i tela pred cvičením,
  • posilňovanie - je založené na sťahoch svalov panvového dna, je nevyhnutné ich nezamieňať za svaly chrbtové alebo brušné.
  • izolácia - umožňuje nácvik oddeleného sťahu konečníka a pošvy (u žien),

Čo je dobré dodržiavať

Cviky je nutné vykonávať pravidelne, aby si telo dokázalo vypestovať návyk na ovládanie oslabených partií. Každé z cvičení by sa malo opakovať 3-5 krát, ale nesmie spôsobovať bolesť alebo nadmerné svalové únavy. Počas cvičenia pravidelne dýchajte a sledujte svaly panvového dna, ktoré chcete precvičiť.

Nahor

Menu

© 2017 HARTMANN-RICO a. s. O krok ďalej pre zdravie