S riešením inkontinencie vám pomôžu cviky na posilňovanie panvového dna

Na posilnenie svalov panvového dna existujú Kegelove cviky, ktoré vám pomôžu lepšie ovládať vyprázdňovanie. Pomáhajú ako prevencia, aj ako náprava drobných anatomických odchýlok, ktoré môžu vzniknúť napríklad po pôrode. Sú ale vhodné aj pre mužov.

Čo sú Kegelove cviky a ako fungujú

Nahor

Čo sú Kegelove cviky a ako fungujú?

Cieľom Kegelových cvikov je posilniť panvové dno natoľko, aby nedochádzalo k úniku moču. Cvičenia sú rozdelené do 4 častí:

  • vizualizácia - slúži na uvedomenie si anatomických pomerov vášho tela,
  • relaxácia - pomáha k predýchaniu a upokojeniu mysle i tela pred cvičením,
  • posilňovanie - je založené na sťahoch svalov panvového dna, je nevyhnutné ich nezamieňať za svaly chrbtové alebo brušné.
  • izolácia - umožňuje nácvik oddeleného sťahu konečníka a pošvy (u žien),

Čo je dobré dodržiavať

Cviky je nutné vykonávať pravidelne, aby si telo dokázalo vypestovať návyk na ovládanie oslabených partií. Každé z cvičení by sa malo opakovať 3-5 krát, ale nesmie spôsobovať bolesť alebo nadmerné svalové únavy. Počas cvičenia pravidelne dýchajte a sledujte svaly panvového dna, ktoré chcete precvičiť.

Začnite cvičiť hneď!

Nahor

Menu
Vyhledávaní

© 2019 HARTMANN-RICO a. s. O krok ďalej pre zdravie