Menopauza a inkontinencia

  • Prečítané 41x
  • 9. apríl 2018

Počas menopauzy sa veľa žien stretne s inkontinenciou. Prečo práve v tomto období dochádza k problémom s nechceným únikom moču? Jednou z hlavných príčin sú oslabené svaly panvového dna. Pri klimaktériu sa znižuje hladina estrogénu a dochádza k strate elasticity týchto svalov. K vzniku inkontinencie prispieva i sedavé zamestnanie, stres a zvýšená telesná hmotnosť.

Čo je menopauza

Menopauzou označujeme obdobie v živote ženy, keď dochádza k útlmu funkcie vaječníkov, znižuje sa tvorba estrogénu a progesterónu. Menštruácia postupne slabne, predlžujú sa intervaly a nakoniec úplne vymizne. Po strate menštruácie už žena nemôže otehotnieť prirodzenou cestou. Pre celý tento proces používame tiež výraz klimaktérium.

Menopauzu sprevádza rad ťažkostí a zdravotných problémov. Medzi širokou verejnosťou sú najznámejšie návaly tepla, potenie a výrazné zmeny nálad. Často ženy počas klimaktéria tiež bojujú s nespavosťou, depresiami, horším sústredením alebo závratmi. Kvôli nižšej hladine estrogénu sa zhoršuje hydratácia pokožky a dochádza k rýchlejšiemu vzniku vrások a strate elasticity svalov i kože.

Zvyšuje sa tiež riziko vzniku zdravotných problémov, ako je osteoporóza, vysoký krvný tlak, nadváha a často sa objavuje močová inkontinencia.

Kedy menopauzu môžete očakávať

Proces menopauzy je pozvoľný a spočiatku nenápadný. Obvykle začína zhruba medzi 45. až 55. rokom veku života ženy. Kedy obdobie klimaktéria nastane práve vo vašom prípade, ovplyvňuje celý rad faktorov. Hlavnú úlohu hrajú genetické dispozície, ale dôležitý vplyv má i celkový životný štýl.

Prvým príznakom klimaktéria sú najčastejšie poruchy menštruačného krvácania. Začnite včas s prevenciou, môžete tak predísť mnohým ťažkostiam vrátane inkontinencie. Odborníci odporúčajú spevňovať panvové dno, zlepšiť jedálniček a vyhradiť si pravidelný čas na relaxáciu a spánok.

Ako cvičiť panvové dno

V roku 1948 vyvinul americký gynekológ Arnold Kegel súbor cvikov na spevnenie panvového dna. Cviky sú pomenované po ňom a Kegelove cviky už pomohli mnohým ženám i mužom. Áno, i mužov sa niekedy týkajú ťažkosti s padnutým panvovým dnom.

Cviky vás naučíme v našich jednoduchých video návodoch, nepotrebujete žiadny cvičebný úbor, stačí si každý deň nájsť chvíľku času. Všetky cviky si môžete zadarmo objednať na DVD.

Registrujte sa do MoliKlubu a získajte prístup k video návodom online a odkiaľkoľvek.

Na spevnenie svalov panvového dna sa už storočia používajú tiež venušine guličky. Nevadí, že s nimi nemáte žiadnu skúsenosť, poradíme vám s ich výberom i používaním.

Diskrétne riešenie inkontinencie

Ľahká inkontinencia vám nemusí brániť v žiadnej aktivite. Stačí zvoliť správne pomôcky a môžete bez obáv chodiť do spoločnosti, športovať i cestovať. Inkontinenčné vložky MoliMed sú nenápadné, pohodlné, rýchlo absorbujú tekutinu a pohlcujú zápach. Aj do malej kabelky sa zmestia praktické vlhčené obrúsky na čistenie intímnych partií bez mydla a vody.

Ak sa u vás počas menopauzy objavili problémy s únikom moču, nezúfajte. Vo väčšine prípadov sa cvičením panvového dna ťažkosti výrazne zlepšia. Do toho času vám pomôžu inkontinenčné pomôcky, na ktoré dokonca prispievajú poisťovne. Predpísať vám ich môže praktický lekár, gynekológ alebo urológ.

 

Související články

Zatiaľ žiadne komentáre

Začať sledovať Ak niekto pridá nový komentár, pošleme vám upozornenie.

Komentáre môžu pridávať len registrovaní členovia Moliklubu

Nahor

Menu
Vyhledávaní

© 2018 HARTMANN-RICO a. s. O krok ďalej pre zdravie