Kegelove cviky - Účinná prevencia na inkontinenciu

  • Prečítané 1365x
  • 16. apríl 2021

Inkontinencia je jednou z najčastejších porúch panvového dna u žien a mužov. K úniku moču môže dochádzať po kvapkách pri zdvíhaní ťažkých bremien, pri kýchnutí, kašli alebo behu. Aj časté nočné vstávanie na toaletu, neschopnosť zadržať moč pri stiahnutí zvierača sú príznaky, pri ktorých by ste mali spozornieť. Pokiaľ ale tieto problémy nezačnete riešiť včas, môže postupne dochádzať k zhoršovaniu ťažkostí.

Močový mechúr pod kontrolou vďaka cvičeniu


Vo väčšine prípadov sú tieto príznaky spôsobené ochabnutím vonkajšieho zvierača močovej trubice a oslabením svalov panvového dna. Dobrou správou je, že ochabnuté svalstvo vieme posilňovať. Cvičením docielime to, že náš močový mechúr budeme mať pod kontrolou. Ak cvičíte správne a pravidelne, dochádza k zlepšeniu stavu až o 80%.

"Podľa fyzioterapeuta sa výsledok prejaví už po 3 mesiacoch, ak budete cvičiť pravidelne 4x do                 týždňa 20- 30 minút a zavediete sťahovanie svalov do bežného života"

 
Cviky sú nenáročné a zvládne ich každý


Princíp cvičenia spočíva v striedavom sťahovaní a uvoľňovaní zvieracích svalov v oblasti močovej trubice, konečníka a pošvy s pocitom, akoby ste vťahovali niečo hlboko dovnútra. Pri cvičení najprv svaly sťahujeme s výdychom, krátko a s maximálnou silou. Niekoľkokrát opakujeme. Následne napíname svaly polovičnou silou a držíme ich stiahnuté  5 až 10 sekúnd. Nezadržiavame dýchanie. Dôležité je, aby ste nezapájali svaly brucha, stehien a zadku, ale len panvové dno. 
 

Zatiaľ žiadne komentáre

Začať sledovať Ak niekto pridá nový komentár, pošleme vám upozornenie.

Komentáre môžu pridávať len registrovaní členovia Moliklubu

Nahor

Menu
Vyhledávaní

© 2021 HARTMANN-RICO a. s. O krok ďalej pre zdravie